torsdag 21. februar 2013

Å ha tid til..



Det å kunne ha tid til å finne frem de koseligste melkeglassene som finnes, de jeg må vaske opp for hånd etterpå. Å kunne koke egg, steke rundstykker, smøre smør på rundstykket, og det og i det hele tatt ha tid til å ta bilde av det, det er luksus for meg. 
Og det er disse morgenøyeblikkene jeg setter størst pris på. 
Hvorfor får jeg ikke tid til det oftere? 
Så og si hver dag slenger jeg havregrøten inn i microen, pakker sekken mens jeg venter på de 1:45 sekundene grøten bruker på å bli passe spiselig, for så og kun ha tid til å spise halvparten, og deretter setter skålen i vaskekummen slik at grøten forvandles til stein, og blir nok en ekstra ting å rydde opp/skrape ut når jeg kommer hjem på ettermiddagen. 
Deretter løper jeg videre for å rekke et tog, for så å stå sammenklemt blandt andre mennesker i et fuktig, ekkelt, og mest sannsynlig, forsinket tog (men det er forsåvidt en helt annen historie).

Hm, disse morgenøyeblikkene altså.
Dette er mitt bidrag i ekstrautfordringen hos NIB.
Sjekk ut andre morgenøyeblikk her davel!

:-*

9 kommentarer:

  1. Alltid like stødige bilder :) flott :) klems Diana

    SvarSlett
  2. Fine fristelser. Og de søteste glass :-) deilig med en rolig morgen innimellom. Alt for ofte blir det å løpe avsted for å rekke jobb. D

    SvarSlett
  3. Arg! Samme morgninger her :-S men da setter man jo ekstra pris på de som har ferske rundstykker og egg. Heldigvis kan man ta med blodappelsinen overalt! Det er jo en hverdagsglede i seg selv :-D

    SvarSlett
  4. Åå, de øyeblikkene er de beste!
    Tenk den som kunne hatt slike øyeblikk hver dag:)
    Lykke til i utfordringen - og tusen takk for hyggelig hilsen inne hos meg.
    God helg.

    Klem Kristin

    SvarSlett
  5. Herlige bilder!! Å ta seg tid til de små tingene er viktig! Lykke til i utfordringen!

    SvarSlett
  6. mmmm - skjønne bilder
    ønsker deg ei riktig god helg
    klem fra
    Åpent^hus

    SvarSlett
  7. Så fin skjærefjøl! Og fine bilder.

    SvarSlett
  8. Fine bilder og veldig kul blogg!
    Og ekte og fin morgenskildring til å kjenne seg igjen i ;)

    SvarSlett

Jeg blir superglad for din kommentar!
Tusen takk :o)